Budući da epidemija korona virusa prvenstveno utječe na jedan od najvrjednijih resursa svakog poduzeća – njihove ljude, CONFIDA je za vas pripremila informacije vezane uz radne odnose tijekom trajanja krize.
- Rad na daljinu. U skladu s čl. 7. točkom 2. Zakona o radu, poslodavci i zaposlenici mogu privremeno (za vrijeme izvanrednih okolnosti) promijeniti mjesto rada tj. raditi od kuće. U tom je slučaju poslodavac dužan osigurati potrebnu opremu i radne uvjete zaposlenika. Za vrijeme rada na daljinu poslodavac je dužan osigurati ispravne evidencije o radnom vremenu.
- Tamo gdje se aranžmani na daljinu ne primjenjuju, tvrtke imaju mogućnosti poput preraspodjele radnog vremena, fleksibilnog radnog vremena i smjene rada s ciljem zaštite svojih zaposlenika.
- Iskorištavanje preostalog godišnjeg odmora. Uzimajući u obzir propise Zakona o radu, poslodavac može prilagoditi raspored godišnjeg odmora zaposlenika. U takvim slučajevima još uvijek postoji obveznost obavijestiti zaposlenika o istom.
- Plaćeni ili neplaćeni dopust. S pravnog stajališta, za stavljanje zaposlenika na neplaćeni dopust potreban je pristanak radnika. Za vrijeme neplaćenog dopusta, prava i obveze iz radnog odnosa obustavljaju se. U takvim je slučajevima preporučljivo da obje strane sklope sporazum kako bi izbjegle moguće sudske sporove.
- Privremena obustava rada. Kako bi se spriječila epidemija, poslodavac može donijeti odluku na temelju koje zaposlenik neće biti obvezan raditi sve dok su na snazi izvanredne mjere. Međutim, tijekom privremene suspenzije poslodavac je dužan isplatiti punu plaću.
Zaposlenici koji su privremeno nesposobni za rad zbog kontakta s osobama kojima je dijagnosticiran korona virus ili činjenice da dolaze iz pogođenog područja, imaju pravo na naknadu plaće na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje od prvog dana privremene nesposobnosti za rad. Takav slučaj mora biti potvrđen valjanom medicinskom dokumentacijom.